I love blogger

Sunday, March 7, 2010

jangan gelak baca ini.


budak2 yg lahir pd thn 80an mesti ingat mase skola rendah dulu:
sebab masa sekolah kalau tak lalui semua ini. itu suma bohong ok. sebab semua orang guna konsep yang sama. =)

1) koramg ingat tak masa kat skola dulu ade salesman jual buku cerita. ari ni diorang bg list, esok mintak duit beli walaupun cerita buku tu kita dah tau dah jalan ceritanya.tak boley blah tu, salesman susu pon cam tu jugak.

kau jangan sengeh baca ini, sebab aku tahu ko lalui benda yang sama kan.


2)kat library, budak2 mmg baca buku tp just tengok gamba je. bile ade program Nilam, sebok semua nak pinjam buku, just nak tlis name pengarang jer, bkan nak bace pn,sinopsis pn tibai jer.

3)RMT kat skola mkn x best, tp yg berduit pon join RMT,haih x phm lah saya

4)pakai pensel box yg bole bukak dpn blkg, pastu ade sharpener kat tgh2 die.sapa tak de menda ni kira tak macho lah. hahah. main lwn pemadam, syg nak guna utk padam. padahal itu fungsi sbnr, utk padam! pakai pembaris yg bergerigi, kat dlm ade air pastu ade bende berkilat dlm air tu.

5)bulu ayam jd ramping krn sering dijadikan rotan.hah sapa yang satu sekolah ngan aku, jangan terasa lah, sapa yang tak kena rotan ngan MR selva sebab tak dapat A itu perkara wajib kan.
korang yang tak kena rotan tu, sure lah bukan student bijak. haha. sapa yang selalu kena rotan tu termasuk lah aku ngan apiz. sure2 ah yang markah lagi 5 je nak dapat A. tapi kita tak pat A, kita dapat rotan kat tapak tangan yang ada jari 5. fuh sedap tu woahh!

6) balik skola beli JoJo xpon Dendang. Tora pon best gak. Beli se mata2 nak mainan, coklat die x mkn pon.- Kasut berlampu kat tapak, yg iklan die kat tV bole tembak alien tu.haha..

7) ini khas buat mya! kau ingat tak kita buat gelang untuk aufar . konon nye di beri oleh syeihri. wah, kecik kecik dah pandai kau dan aku pedajal orang kan. pastu bila aku kena ugot nanti kena pukul dengan cikgu yang garang nama chong tu! terus mengaku. haha.

p/s~ mya aku tahu ko sengih bila baca ini! urm. actually menda ni di tag oleh TIK TOk aka BOboy, kawan acong, tapi kire kawan aku jugak lah k. even lom penah jumpe. hehe. . tapi aku tag kat sini pulak, sebab aku salah sorang yang tersengih sengih bila baca ni. kalau korang tak lalui semua ni. sure lah, lu orang tak rasa nikmat sekolah rendah dulu kan. kan. kan.

7 comments:

Unknown said...

yang lahir tahun 90-an pn ketawa baca ini.. hehehe.

AM SYA said...

akak p0n 80 an!

nostalgia beb!

xbleh blah pencilbox tu r~

akak mmg byk gler koleksi pmdam~haha

JelinaJoli said...

oh. tak mengapa. saya tak penah isi buku nilam. lagi bes. kikiki

liyanaKim said...

aish liyana 90 an ke. I tot sama ngan I

syasya: haha, siap ada koleksi pemadam!

engelina: knapa u tak sisi buku nilam

miss lolly a.k.a luvfareda said...

da pernah bace entri ni.

tapi siyes mmg terhingat ! shomei je.

Aizat said...

haha yang no1 tu serius baru teringat. memang betul.
buku cerita tu murah je. nipis2. tapi semua tajuk common.

liyanaKim said...

hoh aizat penah beli yeh