I love blogger

Wednesday, January 20, 2010

apa kamu tahu tentang HR? ia bukan sejenis pen yer

erm kenapa kau terpilih. sebab kau talkative. sebab kau pandai. sebab kau berkebolehan. dan kenapa aku teripilih, sebab aku tunding tunding jari kat orang len. dan padan muka kau. yer lect choose you for involve the MQA interview session. upgrade our MQA for our next generation.
pagi-pagi dah menghadiri briefing for MQA.Ketua Jabatan brief supaya kami yang terpilih ni untuk jawap semua soalan yang ditanya, paling penting jawap positif positif sahaja. walau dalam hati aku aje yang tahu. peh cam hampeh. huhu.
petang kitorang ada kelas cam biasa biasa. then lect suruh pergi dewan senat untuk interview tersebut.peh gila ah, sejuk badan aku tahu tau.menggeletar kot nak masuk. rupanye panel nterview tak de lah aku cuak sangat. lect aku cakap, dia akan tanya aboout facilities apa sema. padahal tak pun. dengan 2 panel dari UKM & UM dengan gelaran DR dan Prof, dengan muka nye yang agak garang n serious. dah buat aku tak tertelan air liur. termasuk lah sahabat aku.
setiap orang di asak dengan soalan soalan berkenaan dengan HR, training, compensation.how to implement.banyak sangat, n most important thing must talk in english.
percaya atau tidak, selalu aku yang akan banyak cakap terus jadi pendiam.
he ask me about , what is job specification and description?



semua lepas kelua dari dewan senat, suma pung pang pung pang. haaha.gelak gelak. dan i learn something new today . almaklumlah takde experince pergi interview.

No comments: