I love blogger

Thursday, November 12, 2009

semacham di hati

......
usta : okey kelas hari ni saya akan lect tentang hati, iman, ihsan..
and so on.
ustaz pon mencurahkan ilmu kepada studentnye..
ada beberapa patah ayat yang menyentapkan.
...

kisah nya~

balik dari kelas OSHA dalam keadaan hujan yang renyai2
kami pon balik melalui padang.
ada student laki.
ada student perempuan.
tiba2 ada makhluk allah yang agak mulia ni menegur aku.

B stand for brother
L stand for aku.

B: lia mana stokin ni. napa tak pakai stokin.
L: tak mampu nak beli stokin. ko beli kan lah.
B: heis sosial lah kau ni, tak menutup aurat.
L : suka hati aku lah kan.
B: ko ni sosiaaal parents la
(dalam kelas ustaz ada menerang kan , anak tu di didik oleh ibu bapa, kalau ibu bapa pon sosial parents, so anak2 pon camtu)

L; ko agak agak la weh aku mak bapak tak men k.ko kalau nak kutuk aku, aku tak de hal. aku leh terima . mak bapak jangan main la.

B: alah L ko jangan la touching sangat.
L: tak de lah, tapi mak bapak jangan lah men.aku tahu lah mak bapak aku tak bek cam korang.

~seseorang mengur. liaa.

tapi aku endahkan teguran itu.
laki itu tunduk dan diam.
dan aku berlalu pergi dengan muka yang ala2 memang gem nak mampos.


senyap. diam. mudy

~conclutions kat sini, selama aku kat high school pon kengkawan aku tak penah men mak bapak eh. aku cakap terus terang. aku agak gem kalau orang men mak bapak.
korang tanya aku kan.
camne aku hilangkan stress waktu aku presentation dalam kuliah OSHA tadi.
ni lah jawapan nye.
aku luahkan segalanya disini..

korang jangan tanya.
lecturer aku tanya pon.
aku tak penah jawap.
knapa aku disini.
knapa aku blaja kat tempat ni.
bukan permintaan aku tahu.
mama ngan abah aku yang suruh.
itu yang ko nak kutok parents aku.
ko sapa?
apa hak kau?
kalau mak aku tak pakai tudung.
kenapa?
mak aku jahat ke?
kalau mak aku jahat pon.
ko sapa nak menilai mak bapak aku.
sapa?
so mulut ko jage.
aku tau , aku outSpoken.
tapi aku tetap jaga hati korang tau.
kalau aku nak sembur korang.
aku dah lama da.
aku sabar.
sabar.
sabar.

kalau aku nak kira ada kalangan korang panggil aku nabila huda.
kalau aku pikir aku nak terasa.
aku dah sound sorang2.
tapi aku bukan camtu.
aku sabar lagi.
aku tahu korang mesti pikir aku cultural shocked.
tapi sebenarnya tak yer.
memang lifestyle aku camni.
kawan2 aku kat high school camni.

cuma aku silap pilih langkah ikot kata mama abah aku.
tapi tak juga.
aku anggap ini suma takdir allah.
aku tak menolak.
aku tetap di sini.
hingga semester ini.
hingga kini.
alhamdulillah.


setiap sem.
ada saja dugaan yang menimpa.
hanya aku dan roomate aku saje yang tahu.
mesti dorang pon dah meluat tengok aku nangis kan.
tapi tak pe.
ada saja orang yang dengki dengan aku kan.
ada saja yang tak kena dengan aku kan.
ko nak aku ubah diri aku.
itu bukan aku.

tapi satu aku cakap.
ko nak aku respect ko.
aku boleh.
tapi respect aku dulu.
dan jangan pernah ambil tahu .
siapa aku sebenarnya.
sebab aku memang seronok dengan kehidupan aku yang sebenar.
dari terus pura pura.
sampai bila.
sampai satu hari aku .
aku sja yang tahu.


naluri ibu tu kuatkan.
bila kau rindu pada mama.
mama terus text aku.
dan call aku.
aku sayang mama aku tahu!
~~
kau orang nak kutuk mama aku tak tahu didik anak ke apa.
kau orang sangat silap.
dia yang membesarkan aku.
dia tahu aku sapa.
korang tak layak cakap apa apa pun
sbb sapa dia.
dia mama aku la!

kau cakap lagi.
aku lempang kau.
tanpa kira adab laki dengan perempuan.
siyes aku cakap!




No comments: