I love blogger

Wednesday, October 7, 2009

kesedaran.



izinkan aku nangis.
izinkan aku.
izinkan aku.
sobx.sobx.sobx.
biar laptop aku menjadi saksi.

macam2 situasi yang aku hadapi.
macam macam ragam.
siyes aku cakap.
semua yang mengenali aku akan cakap perkara yang sama.
kadang aku lali.
kadang aku bosan.
kadang aku tangisi.
kadang aku bersyukur.

nak aku argue.
nampak sangat aku tak bersyukur padamu tuhan.
ingin aku diamkan saja. tapi tetap ramai yang bersuara.
bertanya.
persoalkan.
pertimbangkan.
memberi cadangan itu dan ini.
mengutok, kompermla ada!!
menjauhkan diri, haih ta tahu la ada atau tidak.

kalau la mulut ni bley cakap macam yang dalam hati ni bertutur.
aku akan lepaskan sebutir butir dengan tepat!
tapi apakah aku mampu.
ade ke aku mintak jadi camni.
ada ke?
ada?
kadang kadang aku rase rendah diri.
tapi masih ada kawan yang setia menemani aku.
memberi kata kata semangat.
masih ada si cinta.
yang setia menerima aku seadanya
.
tapi knapa yang len tak boleh.
aku tak pakse.

boleh tak kalau aku nak jalani sehidupp seharian aku tanpa ada manusia yang datang kat aku cakap camni :
  1. yana pakai produk ape ni? sampai teruk camni.
  2. ko ni tak reti ke nak stick pada satu
  3. eee. apasal tak shantek sangat engko ni.
  4. blahablahablah tak santek
  5. balah bhalalul tak eti jaga muka
ni aku nak jawap persoalan suma yang lebey kurang sama je.
wey, ni muka aku lah! aku punya pasal lah, nak senget ke?
nak tegak ke. nak cantik ke? burok ke?
aku ade mintak sedekah kat ko ke nak beli produk pape.
tade kan.
tade kan.
dah tu pahal lu orang nak bising. muka aku lah wey.
dah allah nak bagi aku camni.
aku nak wat camne.
bukan aku tak usaha.
ko jangan cakap fair n lovely.
dari sekecil2 produk
dari semurah murah harga.
.hinggalah produk yang beratus2
yang besar kedabak.
suma aku dah guna oke.
sampailah aku fed up.
aku fed uP ko tahu!!!!
aku berhenti.
aku hentikan.
aku stop semua.

awak.
u.
kamu.
boleh blah dari hidup saia!
kau boleh blah.
boleh blah.
dari hidup eliana aziela.
aku.
aku.
hanya terima orang yang menerima aku seadanya sahaja.

sobx.sobx.

aku terdiam.
.
.
.

tapi asal ada insan yang baru aku kenal atau lama
ia tetap sama.
soalan yang sama.
jawapan yang sama aku harus beri.
kalau aku diam.
nanti orang kata, aku terasa.


hah kalau orang orang tu fikir yang aku akan terasa
mesti orang orang tu tak tanya kan.

umm agi satu, kamu ta payah nak sedarkan saia
sebab seblum kamu sedar kan saia ..
. I dah sedar la weh! dah sedar!
ta payah la ko nak guna bahasa kedua
untuk sampai kan kat aku!
sebab aku tahu, kata2 itu ko sampaikan buat aku.
buat aku kan..
sungguh terkesan kata kata itu.
hingga membuat kan hati aku terkesan
lalu aku post menda ni kat blog!
kau hebat!
sebab berani berani membuat aku menitiskan
air mata dalam hati aku.

dan kau jugak.
seblom kau mengata aku kan.
aku boleh belikan cermin.
kau cermin diri kau puas puas.
agak agak kau dah berubah jadi cinderella.
watak idaman aku masa kecik kecik
kau datang jumpa aku depan depan.
dan masa itu kau boleh cakap kat aku.
" weh perempuan kalau ko tu dah tak cantik, buat lah camne pon, pakai lah ape pon, ko memang tak cantik la sia! " * ni ayat aku cipta sendiri., tade amik kat mana mana pon!* jgn u ol pergi googles pulak sapa yang hantar camni.
aku persilakan kau.
dengan karpet merah.
ko ucapkan kata kata itu buat aku.
aku terima. aku terima.


tapi kalau muka ko tak ubah cam cinderella.

ko bleh blah.
eh tak.
ko aku bagi masa 5 saat untuk ko pikir.
layak ke kau. layak ke kau untuk menghina ciptaan allah. sebab kau pun di cipta oleh NYA
yang sebenarnya belum tentu sempurna
mungkin sempurna di mata kau.
di mata aku.
di mata kalian.
tapi hakikatnya hanya kau saja yang tahu.
serta pengcipta kau.


kau, aku mintak maaf.
kalau aku yang berlebih lebih.
aku tak pernah bermusuh dengan kau.
jika salah aku.
yang aku tak nampak.
yang aku terasa.
atau aku terlebih.
aku mintak maaf.
ko bukan musuh aku.
kawan aku pon bukan.
sebab aku tak pernah mengenali kau.
tapi aku tahu. katakata kau .
kau tujukan buat aku.
kalau bukan buat aku.
tak pe.
tapi aku post ini untuk kepuasan aku.
dan untuk kalian tahu.
yang aku.
yang aku.
tak pernah minta begini.






kecantikan itu bukan hak milik kekal


dan kau aku pinta,
jangan lah kau muncul dalam mimpi mimpi aku
sebab aku ta perna.
terfikir untuk kau muncul dalam mimpi indah aku.
lebih malang nasib aku
kalau tiap tidur malam aku

jangan bikin aku pusing dan celaru
menghadapi hidup ini.



maaf aku runsing.
apa yang cuba di sampaikan disini mungkin.







No comments: